Blog honek G02 Berritzeguneko Hizkuntza Indartzeko Programako Irakasleen mintegiko partaideei berriak, intereseko baliabideen loturak eta saioetan aurkeztutako ideiak eskura jartzea du helburu.
Orri honetan G02 Berritzeguneko Dinamizatzaileen mintegian (2009/2010) parte hartu duten irakasleen hainbat ekarpen aurki ditzakezu. Lotutako dokumentuetan haien ikastetxeetan egindako jarduerak deskribatzen dira.
OHARRA: Lotura batzuk ez dabiltza (Google aldaketak!), baina orri honetan aurkezten den edozein baliabide eskuratzeko interesa izango bazenu, kontaktau, mesedez, beheko taulan agertzen den 'iruzkin' tresnaren bidez.
LEHEN HEZKUNTZA:
KULTURA ARTEKO ASTEA
Aste batean zehar ikastetxeko ikasleen kulturen ezagutza suspertzeko jarduera batzuk egiten dira.
Kurtso hasierako lehenengo bi egunetan tutoreekin eta HIPiekin egiten da. Joku kooperatibo eta fitxa berezien bitartez oinarritzen da, “lagun berri bat duakat” komikia, etabar.
Ekintzak: Berrien aurkezpena. Eskolako planoa. Gela apaindu elkarrekin. Gelako arauak denon artean egin.
Sarreran hormako kortxoa apaindu dugu (ikasleekin) eskolako aniztasunarekin, hau da, eskola guztien ikurrin desberdinak, hainbat agur hizkuntza desberdinetan, artikuluak, berriak, argazkiak… Parean dagoen kortxoan momentuan lantzen ditugun lanak zintzilikatzen ditugu: hiztegia, produzioak,…. (beti ikasleek egina)
Oporretarako etxeko lanak bezala: ikasle berriei eskatu diegu etxean familiari galdetzeko beraien herrialdeetan gabonetan erabiltzen duten errezeta tipiko bat. Nahi duten hizkuntzan idatzi zezakete.
GIPUZKOA TELEBISTAko (LOKALIA) gabon kanta txapelketan parte hartu dute 3. eta 4. mailako ikasleriak. Eraman dituzten abestiak ijitoen doinu soinuak eta tresnekin jo dute eta abesterakoan bakarlaria ukraniar etorri berria izan da.
Girotzeko, aniztasunezko banderola egin dugu, non eskolan ditugun hizkuntz desberdinetan gabonak zoriondu ditugun.
- Eskolako zirkularrak itzuli (txinatarrez, arabiarrez, ukraniarrez). Batez ere behar gehien dituzten ikasleentzat (etorkinentzako ikastaroa, igeriketara joatekoa, txertoarena, eskolako arauak, beka itzultzekoa, txangora joateko baimena…)
- Liburutegian kartel handi batean barneko arauak hizkuntz desberdinetan, honela orduz kanpoko ordutegian gurasoek irakur dezakete mailegua egin ahal izateko. Fitxa
HIRITARTASUNA ETA TUTORETZA
Ikasleekin ekintza, tutoretza eta hiritartasun saioetan:
“Hamarretatik zortzi”: bideoak gaztelaniaz ikusi eta gero galdeketa banaka euskaraz egin, ondoren ondorioak amankomunean jarri, sentitu dutena, daukatena baloratu, etab.
HIPn dauden ikasleek beste geletan aurkeztu “Nire herria” power pointaren bitartez. (Maroko, Ukrania, Nigeria, Txina eta Italiako herriak, hain zuzen ere)
Munduko musika bilduma egiten ari da musika irakasleak 3. ziklokoekin arlo honetan. Hemen herrialde desberdinetako erritmo eta kanten bitartez ikusten eta ikasten ari dira.
ONGI ETORRI Horma-irudi bat jarri eskolako sarreran “ONGI ETORRI” mezuarekin eskolako hizkuntza guztietan. Honetarako jai txiki bat antolatzen da leku guztietako musikarekin. Fitxa
SANTO TOMAS MERKATUA Gabonetako jaietan Sto. Tomas merkatua antolatzen da. Barazkiak, frutak eta postreak erakusten dira. Azken hauen artean leku askoetako postreak ekartzen dira, gurasoak eginda. Fitxa
GABONETAKO ZORIONA Gabonetako edo urte berriko zoriona eman eskolako hizkuntz desberdinetan bai ahoz jaialdian (gela bakoitzak hizkuntza bat ikasten) bai idatziz (kanpoko instituzioei: udaletxea, berritzegunea, auzolagun, etab..) Fitxa
IHAUTERIAK OSPATZEN: JOKU OLINPIKOAK Ihauteriak eskolan ospatzerakoan: eskolako ikasle atzerritarren herriko banderak eta lantzen den kirolak kontutan hartuz, mozorroak egin dira. Fitxa
IHAUTERIAK OSPATZEN: 4 PUNTU KARDINALAK Ihauteriak eskolan ospatzerakoan: eskolako ikasle eta bere familien jatorrizko lekuak kontutan hartu dira ihauteriko gaia aukeratu denean. Fitxa
HORMA-IRUDIAK PASILOETAN Horma-irudiak eskolako pasiloetan jarri, ikasle etorkinen herriko informaziorekin, bai kokamen fisikoa, bai politikoa edo kulturala. Fitxa
IRAKURLEAK ESKOLAN Eskolako ume guztiak nahasturik taldeka biltzen dira gela esberdinetan. Irakasle batek talde bakoitzari ipuin bat kontatzen dio. Ipuinak leku askotako ipuinak dira. Fitxa
HARRERA PLANA BERRIKUSI Harrera plana egiten da ikasle berriak jasotzeko eta egoera hori erresteko. Fitxa
HASIERAKO EBALUAZIOA EGIN Ikasle berriei hasierako ebaluazioaegin, bai erderaz (possible bada) bai bere ama hizkuntza. Fitxa
ELIZABETH COELHOREN BIDEOA AZTERTU Orain dela bi urte Elizabeth Coelho Gazteizen egon zen. Bere hitzaldi guztiak grabatu ziren. Zati batzuk aukeratu dira eta aztertu egin dira talde txikitan. Hemen egiten dena eta Kanadan egiten dena konparatzen da. Fitxa
DECÁLOGO PARA UNA EDUCACIÓN CIVICA INTERCULTURALFrancec Carbonellen artikulo bat da orain dela 10 urte “Cuadernos de Pedagogía” argitaratua. Bikoteka edo hirukoteka irakurri eta gero gure errealitatearekin konparatu. Amankomunean jarri talde handian. Fitxa
ON EGIN Jangelako paretetan horma-irudiak jarri “ON EGIN” mesua-rekin eskolako hizkuntzetan. Horma-irudi bakoitzean hizki txikietan nola ahozkatzen den eta ze hizkuntza den idatzi da. Fitxa
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina